شناسه : 30213
نویسنده : ادمین لرستان


🇮🇷
📝#یادداشت_کوتاه |  تحولات جهانی و اغتشاشات داخلی 

🔻 رقابت‌های بین المللی در حال تبدیل شدن به منازعه هستند و ستیزهای قدیمی و موجود در حال تبدیل شدن به بحران های عمیق؛ جنگ اوکراین با ورود جدی ناتو و انفجار خط لوله نورد استریم توسط آمریکا یا انگلیس (به احتمال زیاد)، جنگ آذربایجان و ارمنستان و تلاش برای بستن مرز مشترک ایران و ارمنستان، تهدیدات ترکیه علیه یونان، رفتار ستیز گونه آمریکا و چین در موضوع تایوان، احتمال شروع مجدد جنگ یمن، احتمال جنگ حزب الله با رژیم‌صهیونیستی سر منابع گازی مشترک، اعتشاشات بغداد، درگیری لفظی شدید بین فرانسه و حزب پیروز ایتالیا و ... ، همه حامل فرصت ها و تهدیداتی علیه ایران است و مسئولان سیاسی و نظامی باید با رصد دقیق و لحظه‌ای آنها کنش‌ها و واکنش‌های سریعی در قبال آنها داشته باشند، اما لازمه این کار آرامش و ثبات درونی کشور است. 
🔹در جریان تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، هر کشوری که جایگاه خود را به خوبی تثبیت کرد، منافع آینده او تضمین شده است و اگر گرفتار مسائل داخلی خود بود و نتوانست واکنش های مقتدرانه نشان دهد، قطعاً فرصتهای موجود را از دست داده و این تهدیدات است که آینده آن کشور را دچار تغییرات منفی اساسی خواهد نمود.
🔺حال از این منظر بهتر می‌توان تلاش بی‌وقفه امپراتوری رسانه‌ای آمریکا و انگلیس و متحدان آنها را در شعله‌ور کردن آتش اغتشاشات در ایران، بهتر درک نمود.
✍دکتر قاسم حبیب‌زاده

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.